Dagje rust en dagje Knossos/Chersonissos - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu Dagje rust en dagje Knossos/Chersonissos - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu

Dagje rust en dagje Knossos/Chersonissos

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Mei 2017 | Griekenland, Iraklion

Donderdag hebben we een rustdag genomen, er was ook erg slecht weer voorspeld, dus we besloten bij het appartement in de buurt te blijven. Eind van de ochtend nog even gewandeld in de buurt, weer richting het oude aptera gegaan en nog wat opgravingen bekeken. Daarna de berg af en op gewandeld voor wat boodschappen. De rest van de middag lekker wat series gekeken en wat gelezen.
In de avond zijn we in het dorpje uit eten geweest. Hier heerlijke fetasalade als voorgerechts gegeten en sieb courgettetaartjes. Als voorgerecht had sieb worstjes met paprika in een pittig tomatensausje en ik sea bream gegeten. Was beide erg lekker.

Vrijdag zijn we eerst naar Knossos geweest. Dit was tussen 3000-1000 v. Chr. de grootste stad van Kreta. Hier stond ook het paleis van koning Minos. Bekend uit de Griekse mythologie van onder andere de Minotaurus. Best indrukwekkend om te zien wat ze tot nu toe hebben kunnen opgraven.

Daarna zijn we nog even naar Chersonissos gereden. Dit uitgaansplaatsje wilde we toch nog even gezien hebben. Buiten de clubs en kleine winkelstjes en restaurantjes vonden we het wel erg tegenvallen. We hadden verwacht dat het echt zo'n zon-zee-strand-uitgaansstadje zou zijn, maar om nou te zeggen dat je ergens lekker op het strand zou kunnen bijkomen van een avondje stappen/feesten. Er was nauwelijks een strandje te bekennen en als het er al was, dan was het zo smal dat het met vloed onder water stond :P Ik zou toch ergens anders heen gaan voor zo'n soort vakantie.

Daarna weer 145km terug gereden naar ons appartement. Het was al zowat donker toen we aankwamen. Lekker gegeten en daarna nog een serie gekeken.
Eline

Actief sinds 16 Mei 2017