Dagje Rethymnon - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu Dagje Rethymnon - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu

Dagje Rethymnon

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

17 Mei 2017 | Griekenland, Rethimnon

Vanochtend weer lekker uitgeslapen en tijdens het ontbijt bedacht dat we vandaag naar Rethymnon gaan. Het zou vandaag wat minder lekker weer worden, daarom vandaag gekozen voor een bezoek aan een stad en niet de natuur in of naar een strand.
Rond 10.30 richting Rethymnon gereden. Onderweg kwamen we langs een super schattig, maar toeristisch dorpje, Georgiopolis. In het haventje was een pier van rotsblokken, die half onder water lag. Aan het eind van deze pier stond een klein wit kerkje, Angio Nikalaos Chapel. Best spannend om over die rotsen te lopen, terwijl de golven steeds over de zijkant spoelden en je niet weet of het vloed wordt of niet.
Daarna zijn we via bergweggetjes verder gereden naar Rethymnon.

Het eerste wat je ziet als je vanaf onze kant, Chania, de stad in rijdt is de 16e eeuwse burcht Fortézza. Tussen de overblijfselen van de burcht zijn onder andere een moskee, een landhuis, een kerkje en een wapenopslag te vinden. Daarnaast heb je via meerdere kanten uitzicht over het stadje of de zee.
Nadat we bij de burcht waren geweest zijn we naar het centrum gelopen. Dit bestaat uit allemaal kleine, sfeervolle straatjes met kleine winkeltjes of restaurantjes. Hier zijn we lekker doorheen geslenterd. Tevens zijn we hier nog een door een klein parkje gelopen. We hadden gehoopt dat we hier wat extra inspiratie voor onze tuin konden opdoen qua planten, maar helaas hier niet echt iets kleurrijke planten gevonden.
Verder nog langs moskeeën en andere kerkjes gelopen en langs een fontein met drie leeuwenkoppen.
Daarna zijn we naar het haventje gegaan. De oever van het haventje was niet heel breed en bestond grotendeels uit terrassen waar je doorheen moest lopen. Hierdoor werd je steeds aangesproken of je wat wilde eten en hoe goed hun restaurant wel niet was, zelfs soms in het gebrekkig Nederlands :P Wij hadden al geluncht, dus maar snel doorheen gelopen. Bij de pier en de vuurtoren aangekomen, zagen we dat deze onder de graffiti zat. Erg jammer, want het verliest zo wel z'n charme.
Vanuit de haven naar de boulevard gewandeld alvorens we terug zijn gegaan naar de auto. Net aangekomen bij de auto begon het al snel te regenen, maar we hadden al erg veel geluk gehad aangezien de regen al voor eerder op de dag voorspeld was.
Terug in Aptera was het wel erg hard aan het regenen en besloten we maar lekker in het appartement te blijven. Sieb heeft weer heerlijke tortellini gemaakt.
Rest van de avond maar heerlijk een filmpje kijken en hopen dat het morgen beter weer wordt. Het weerbericht lijkt namelijk aan te geven dat de onweersbui van morgen vandaag is gevallen en het morgen iets beter wordt. Zou leuk zijn :P
Eline

Actief sinds 16 Mei 2017