2e dag in Aptera - Reisverslag uit Aptera, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu 2e dag in Aptera - Reisverslag uit Aptera, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu

2e dag in Aptera

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Mei 2017 | Griekenland, Aptera

Vannacht niet mega goed geslapen, de bedden zijn wat harder dan ik gewend ben, maar goed went vanzelf.
Vanmorgen eerst lekker ontbeten met toast en honing en daarna lekker naar het zwembad gegaan. Hier heerlijk zonnen, met natuurlijk een super mooi uitzicht.
Daarna toch maar eens boodschappen gedaan. Doordat de grotere supermarkten hier ongeveer 16km vandaan liggen in Chania, hebben we meteen maar voor een aantal dagen boodschappen gedaan.

's Middags een heerlijke wandeling gemaakt rondom Aptera. In het oude deel van aptera, een stukje verder de berg op, liggen restanten van een Grieks-Romeinse stad met een stadsmuur. Verder zijn we ook naar een Turkse Burcht gelopen. Toen we hier aankwamen, kwam er toevallig iemand met de sleutel aan en werden we uitgenodigd om een kijkje binnen te nemen en vanaf boven op de burcht van het uitzicht te genieten.
Op de terugweg hoorden we veel belletjes en het geluid van schapen, maar deze waren echt af en toe zeer moeilijk te traceren. De schapen gaan zo goed schuil tussen alle boompjes en struiken dat het af en toe een zoektocht was om er een te spotten.

's Avonds weer heerlijk in het centrum gegeten. Vanavond een ander restaurant uitgezocht. Super aardige eigenaren die zeer goed Engels spraken.
Hier hebben we als voorgerecht Spinache Pie gegeten. Dit was echt super lekker.
Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor een tweepersoons grillmenu. Hierdoor hadden we keuze uit verschillende soorten vlees. De een wat lekkerder dan de ander. Ik zelf houd niet zo van lam merk ik, maar Sieb vindt dit wel erg lekker. Zo konden we van alles wat proeven.

Na het eten kwam de eigenaar nog met een lekker citroentoetje en Raki aanzetten. Dit was gewoon van de zaak. Zelf na het afrekenen mochten we hier gewoon meer van vragen zei hij. Dit hebben we toch maar niet gedaan, omdat we nog met de auto terug naar het appartement moesten rijden. Misschien de volgende keer toch maar gaan lopen :P
Eline

Actief sinds 16 Mei 2017