Aankomst op Kreta - Reisverslag uit Aptera, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu Aankomst op Kreta - Reisverslag uit Aptera, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu

Aankomst op Kreta

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Mei 2017 | Griekenland, Aptera

Vanmorgen ging alweer vroeg de wekker. We hebben bij Alex en Monique geslapen, zodat zij ons naar Schiphol konden brengen. Doordat we al om 6u zouden vliegen en daardoor rond 4u op Schiphol moesten zijn, was het vanuit Leidsche Rijn toch wel erg lastig om met het openbaar vervoer te gaan en we hadden toch ook niet zo'n zin om onze auto op Schiphol achter te laten. Gelukkig ronden we bij Alex en Monique overnachten en wilde zij ons naar het vliegveld brengen. Echt super lief van ze.
Na 4,5u vliegen kwamen we op het vliegveld van Heraklion aan. Na even op onze bagage te hebben gewacht, hebben we onze huurauto opgehaald. Heel toevallig was dit het broertje van onze kleine auto, de Seat Mii. Erg makkelijk, want zo hoefden we niet aan de auto te wennen :P
Van Heraklion naar Aptera was 140km rijden. Hierbij reden we vooral langs de kust, met een super mooi uitzicht. Het was dus al vanaf het begin meteen genieten.
Rond 15u kwamen we aan bij ons appartement. Het appartement zelf is op zich vrij eenvoudig, maar het uitzicht is echt schitterend. Totaal geen straf om elke ochtend wakker te worden met dit uitzicht. Daarnaast is er ook een zwembad bij, heerlijk voor als het erg warm is.
In de middag hebben we wat rond het appartement gehangen en rustig aan gedaan.
's Avonds zijn we het dorpje in gegaan. Het centrum bestaat uit één pleintje met vier schattige restaurantjes.
Als voorgerecht hebben we gekozen voor wijnbladen gevuld met rijst en courgettebloemen gevuld met (schapen)kaas. Hadden we nog nooit gegeten, dus leek het ons juist leuk. Het smaakte goed, echt typische Griekse smaak.
Als hoofdgerecht hebben we rundvlees gesmoord in wijn, kip in een badje van tomaat/knoflooksaus en aardappelen gegeten.
Daarna zijn we terug gegaan naar ons appartement en hebben we nog een serie gekeken.
Eline

Actief sinds 16 Mei 2017