Dagje Chania - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu Dagje Chania - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Eline Pronk - WaarBenJij.nu

Dagje Chania

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 Mei 2017 | Griekenland, Chania

Vanmorgen weer lekker rustig uitgeslapen en weer lekker ontbeten.
Eind van de ochtend zijn we naar Chania gereden. Hier zijn we als eerste naar de Markthal geweest. Volgens het informatieboekje was dit de mooiste markthal van Kreta. De markthal is in 1913 gebouwd naar voorbeeld uit Marseille. Het was niet echt een grote markthal en het was een beetje toeristisch ingesteld. Beetje jammer, had er toch iets meer van verwacht blijkbaar.
Daarna zijn we verder het centrum ingelopen. Overal waren wat kraampjes en gezellige kleine winkeltjes. Via deze kleine straatjes zijn we naar het haventje gelopen. Rondom de baai zaten heel veel restaurantjes en er was nog een oude Moskee, de Janitsaren Moskee. Deze is hier in 1645 gebouwd. Binnen is er niet heel veel van de Moskee te zien. Je kon een heel klein stukje naar binnen en daar was een kleine kunsthal te zien. Deze hal wordt zeer regelmatig verhuurd voor tentoonstellingen. Helaas konden we niet verder naar binnen.
We hebben nog lekker een stuk pizza gegeten terwijl we heerlijk op een bankje zaten met uitzicht op de haven. Daarna zijn we verder om de baai en de haven heen gelopen over een muur dit eromheen lag. Eind van deze pier stond een vuurtoren, waarvandaan je een mooi uitzicht had over de haven, de zee en de bergen.

Daarna zijn we nog een stuk gaan rijden over het Akrotiri-schiereiland. Dit schiereiland ligt ten noord-oosten van Chania. Op dit eiland ligt onder andere een 500m hoge berg. Vlak daaronder zijn we in het dorpje Stavros geweest. Hier heb je een klein, maar mooi zandstrand. Daar vlak naast liggen veel rotsen met allemaal gaten erin. Wanneer de zee zich terugtrekt, blijft hier het zout in liggen. Dit is best een grappig gezicht. Hier nog heerlijk genoten van de zon en het uitzicht.
's avonds heeft Sieb heerlijk pasta gemaakt en hebben we een rustig avondje gehad.

Eline

Actief sinds 16 Mei 2017